Utmattad!

Sitter och är alldeles slut! Var ledig idag och jag och K lämnade F på dagis, åkte och tvättade bilen, handlade, spontanbesökte banken och fick ett lånelöfte på 120´ till ny bil! Tittade sen runt på bilhallarna i stan och såsade hemåt vid 12 för lunch, våfflor blev det. Så mitt i myset ringer en av mina kollegor och vill ha med mig att besöka en misstänkt vanvårdad häst för de andra veterinärerna var borta idag. Jahupp, bara att hoppa i stålhättorna och iväg.

Besöket tog hela eftermiddagen, för vi letade efter djurägaren på 3 olika ställen innan vi gav upp. Hästen såg verkligen hemsk ut!

När jag kom hem 17.30 hade F lekkompis på besök och det såg som vanligt ut som någon kastat en bomb bland leksakerna... :-)

19.15 var barnen nattade och jag svarade på ett meddelandepå FL innan jag satte igång att skriva intyg på hästen och två andra hästar. Sen när jag var klar med det insåg jag att jag måste duscha innan jag går och lägger mig.

Så nu sitter jag här och vet inte vad jag heter. Undrar om det där intyget blev så bra. :-/

Kommentarer
Postat av: mimmi

aj och fy! hur kommer de kunna lösas? vad händer? "ägaren" måste ju få nå straff?!? ja tror på att du skrev dom intygen jättebra!

2009-03-27 @ 14:48:34
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: Kattgalenmamma

Ja, det som hände var att den hästen som såg sämst ut blev omhändertagen och fick veterinärvård mha polisen. Djurägaren kommer polisanmälas.

2009-03-29 @ 20:45:58
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0