Måndag

Sitter på jobbet, men har plötsligt inte så mycket att göra. Skönt, men lite svårt att maskera att man bara sitter av tid. (Och bloggar på jobbet tex...)

Har i alla fall tagit kontakt med stora sjukhuset där G låg inlagd när han kom för tidigt. Var på återbesök i november och de sa då att vi skulle bli kallade till februari, vilket inte har hänt. Så nu ringde jag och tydligen stod vi på väntelista till en viss läkare. Jag sa att det är helt ok att gå till vilken som helst eftersom vi hann träffa dem alla under vårdtiden. Så nu fick vi en återbudstid redan på onsdag! Skönt. Inte med dietist och sjukgymnast, men ändå. Kanske en vettig läkarkontakt!?

I samma sekund som vi fick tiden fick jag sms från K som skriver att G ätit en hel smakportion gröt och sett ut att gilla det! Snällsnällasnälla låt det vara vändningen!!!

Eftersom jag har tråkigt på jobbet har jag kollat på bilar och jag vet inte hur vi ska göra. Vi har ju ett lån på den vi har, ca 68000 kvar att betala på det. Kan man inte köpa ny bil då? Vi måste ju ha en kontantinsats till nya bilen och det brukar ju vara den bil man har, men den är ju belånad till typ hela sitt värde (i bästa fall). Hur gör folk? Sparpengar är inte ett alternativ...

Just det natten blev inte stökig. G vaknade någon gång innan vi gick och lade oss och sen 05.10 (somnade lite väl tidigt på kvällen). Problemet var att G och F nu ligger vägg i vägg och väcker varandra... Det tar nog ett tag innan de vänjer sig.

Kommentarer
Postat av: mimmi

hm...det där var en bra fråga...har ingen aning om hur man går till väga med sånt...men ja kan ta reda på de om du vill? ;) de kan vara bra inför frammtiden att veta även för mig när de ska till o bytas bil...funderar

2009-03-24 @ 13:43:32
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: mimmi

ååå no! inte snälla snälla snälla med af ugglas va? ;) he he min gubbe skriker varje gång han hör reklam eller låt på radion...

men de är ju kanon bra att lillkillen verkar kunna ge smakportionerna en chans iaf :D hoppas hoppas hoppas de håler i sig;)

2009-03-24 @ 13:45:45
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: Kattgalenmamma

Nej, inte snälla snälla med Ugglan. Den har jag hört så det räcker! :-) Du får gärna kolla billån, K trodde att man "bara" höjer det befintliga lånet när man byter upp sig. Ska själv ta mod till mig och ringa banken. Snart. HOPPAS att du snart har ett körkort så du kan svischa runt i en ny bil!

2009-03-24 @ 20:11:55
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0