Sådärja, pizza på ingång!

Lagade Chili con carne igår för jag har varit så sugen på det ett tag. Tyvärr är det inte en av K´s favoriträtter, så när det visade sig att det blev så mycket att det räckte till idag också blev K inte glad alls. Så nu ´åkte hon för att hämta pizza och allt jag behöver göra är att sitta här och slöa. F åkte med så det är ganska lugnt. Nice!

Har städat och hängt upp gardiner idag. Två år efter inflytt fick vi äntligen upp gardiner. Jag har nämligen varit så himla snobbig och tyckt att det enda vi kan ha i våra fina 1800-talsgårdsfönster är vita hissgardiner... och eftersom såna kan vara dyra, framför allt när man behöver ca 10 stycken så har det dröjt. Till slut fick vi sju _riktigt billiga_ hissgardiner av mamma (till nerevåningen) och nu är de uppe. Så nu har vi snea vinda skrynkliga hissgardiner i vårt 80-talsrenoverade hem... Men det är ganska snyggt faktiskt.

Dessutom gjorde vårljuset att jag var tvungen att dammsuga jättenoga så nu känns huset helt nytt.

Egentligen är min taktik att vi inte ska städa "så mycket" innan nästnästa helg då vi ska storstäda inför dopgästerna. Men det går liksom inte att motstå när solen skiner in, det är nästan så att det är kul.

Läste en del av Malin Wollins krönika och känner mig en aning irriterad på hennes formuleringar kring flaskmaten, men försöker andas lugnt och tänka att det är hennes jobb att vara bitsk. (...kärring!! *väser*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0