Målat taket

Sådärja, då var familjen någorlunda återuppstånden igen. K jobbar och jag är föräldra"ledig". Igår var det en fet utmaning då jag åkte till barnakuten med en kaskadkräkare och en trotsig två- och ett halvtåring. Allt för att få en flaska hostmedicin så att stackars G  (och hans mammor!!) ska få sova på nätterna.

Jag fick hostmedicinen och jag har då sovit i natt! Men stackars K har fått gå upp ca en gång i timmen och trösta G som vaknar av att han hostar och troligen har han ont i halsen också. Oj så skoj att det är min natt i natt. *ler falskt*

Har äntligen fått tid/ork/tummen ur och målat taket i G´s blivande rum. Det blir så fint och nu har vi satt allt hopp på att vi ska hinna tapetsera i helgen. I morgon ska jag bara komma ihåg att beställa tapeter (Borosan, Easy Up 37831, kan tyvärr ej länka), annars blir det svårt! :-)

Vi har fått alla räkningar och det ser ut som om vi kommer ha råd med dem+tapeter+smörgåstårta den här månaden! Skööönt. Vi måste bara hålla en veckobudget på 2000/vecka utöver det.

Tänkte på Victoria och Daniel  när jag målade. De kommer förmodligen aldrig få göra något sånt som vi gör nu, renovera ett rum alldeles själv och så billigt det går. Tycker det är lite synd, för det är verkligen tillfredsställande. Men de åstadkommer säkert andra saker i sitt liv som de är stolta över.

(För övrigt så låg jag vaken natten innan den 24:e och funderade bland annat (!) på om inte Victoria och Daniel skulle förlova sig snart, snacka om att vara "psykisk" :-D :-D :-D)

Kommentarer
Postat av: mimmi

halloj! ajdå,,,är inte avundsjuk...inge kul de där med hostande knytt...

skönt att ni är på bättringsvägen :D

du får ta o lägga ut lite bilder på hur de ser ut hos er nu när ni renoverar så fint, och javisst kan man få de riktigt tjusigt för låga summor....same here! ;)

he he den va bra,, att få som ett "tecken" och vips så sitter dom där i den gröna soffan på slottet och berättar XD som du säger vore de inte fel om dom fick testa på lite "vanliga uppdrag för en vanligt dödlig" he he

jag har lite frågor...

skulle du vilja "pimpa" din blogg? har massa tips o trix jag lyckats sammla på mig :D om du vill kan jag hjälpa dig. och har du fler "krångel" med din blogg så e du som sagt välkommen. (de e du annars oxå he ehXD)

än är jag ju ingen blogg expert,,,men man lär sig med vägen..o de hela handlar ju om att man ska dela med sig :D

jag börjar få iordning på min blogg:ar,,har öppnat en till som än så länge är helt tom, den är för jobb,,håller på med nagel o hårförlängningar så de kommer att dyka upp lite reklam,bilder och annat tips o trix. men man kan iaf se "bakgrunden" o annat jag hållt på o stylat. välkommen in vettja ;)

2009-02-26 @ 08:59:46
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: mimmi

jisse sikka långa kommentarer ja jämt skickar dig... :P

2009-02-26 @ 09:00:13
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: mimmi

de kan ju vara bra om du har adresserna till dom sidorna jag har "pimpat" lite på...

mimmilicious.blogg.se (har du ju redan men mne)

mimmisharochnaglar.blogg.se

2009-02-26 @ 09:33:41
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: Kattgalenmamma

Mimmi: Tack! Jag vet inte om jag klarar att pimpa bloggen, är som du märker en riktig teknikmupp. Men om du har enkla knep så provar jag gärna! :-)



Ska ta mig tid idag och kolla dina bloggar. Hår och naglar är så långt från mig man kan komma, men det kan ju vara kul att se sen!



..och du, det är JÄTTEKUL med långa och många kommentarer! :-D

2009-02-27 @ 11:28:51
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0