Kväll

Åhh, måste börja med att berätta något riktigt löjligt. Varje gång jag ska skriva rubrik och den börjar på k (och det har den ju redan gjort ett par gånger på grund av riktigt dålig fantasi) så kommer den där "föreslå"-funktionen igång och då föreslår den av någon mycket outgrundlig anledning rubriken till mitt ex-jobb som jag gjorde för mer än tre år sen!?

Har aldrig dett det förut i något "förslag", men här dyker det upp! Wonder why? Lite roligt är det i alla fall, som att jag skulle ta i från tårna och skriva någor riktigt riktigt begåvat här plötsligt! :-D

Prästen ringde idag, vi ska ju ha dop den 7:e. Jag hade hellre velat ha en annan präst, men hon är sjukskriven så nu får vi jätteunga Sara, hon lät lite darrig på rösten. Jag är så rädd att hon ska tycka det är jobbigt att G har två mammor, det gjorde inte den andra prästen och jag orkar inte riktigt "hålla handen" på en rädd präst... Alltså, jag är inte rädd att hon ska vara elak eller så, bara nervös så att det inte blir så "självklart" som vid F´s dop.


Dessutom är K ledsen (och jag med!!!!) för att världens långsammaste socialsekreterare förhalat allt så att K ej ännu kunna närståendeadoptera G och hon är därför ännu inte hans mamma i lagens ögon. Sååååå irriterande!! Det ska ta två-tre månader och G är sex månader nu! Fan vad arg jag blir på herr N!

Orkar nästan inte tänka på det för jag blir så förbannad!

Just det, mamma mailade två jämförelsebilder på mig och G i ungefär samma ålder:


G:



Jag:


Viss likhet  går att skönja, stackars pojk. Men vi har inte styrt ut honom i en sån där hattskrålla än! :-)


Kommentarer
Postat av: mimmi igen då ;)

heej, hoppas allt e bra med er annars :D

hm,,fattade inte riktigt...hm de med dopet "självklart" ?

Ja min erfarenhet av socialens arbetare är ju inte direkt possitiv..dom e nog lika sega överallt,,(har bla jobbat med ungdomar) hm,,man ska ju "passa sig för dom" ne fy! tycker synd om er. ledsamt att socialen inte kan "förstå" hur tungt ett sånt "ärende" ändå väger för er.Hade dom förstått så hade de ju varit färdigt nu. (kan jag tycka)



he he ja likheter har ni verkligen,,som tex näsa och munn området ;) så sött :D

he he heter de hattskrålla,,ja man lär sig något nytt varje dag ;D



he he nu har jag äntligen fått "tummen ur" o börja fylla min blogg med lite texter iaf, men bloggen känns välldigt tråkig, kan ju heller inte lägga ut några bilder än :/



ha de så bäst :D

2009-02-20 @ 13:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0