Kväll igen

...och jag har fortfarande pms!

Läste just på Expressens site Allt om barn en artikel om en svensk tvåbarnsmamma som inte sovit en hel  natt sen 2002!!! Jävla idiot är allt jag kan säga! Kan man inte sätta sitt och barnens långsiktiga välmående framför det jobbiga i att säga nej så vete sjutton om man ska ha barn! Vadå, ska man säga ja när de vill ha öl när de är 12 också? "Jag orkar inte höra dem ledsna" Eller när de vill låna bilen ensamma när de är 16? "Jagvill ju inte att han ska tro att jag inte tycker om honom".

Just i ljuset av att vi prövas som sjutton innan vi får inseminera i Sverige så känns det här helt galet. Visst, föräldrarna tror att de är "snälla" mot barnen, men hur snällt är det att underlåta att ge barnen medicin? Riskera skilsmässa/psykisk sjukdom pga trötthet?? (Visst det kan hända ändå, men man kan ju försöka undvika det!)

Ojojoj!

Sen läste jag om åtttlingmamman och gick i taket igen! HUR kan man vara så egoistisk?? Jag vet hur stressigt det var att hinna sitta med ett barn på neo och ha ett hemma. Tvillingföräldrarna i samma sal som oss hade det ännu stressigare.Åtta barn går inte. Stackars stackars barn!

Nej nu måste jag sluta gnälla och planera lite fler barn som vi inte tänker ta hand om! :-D

Nu ska jag bjuda min trogna läsare (i singularis, men ändå!) på en bild på ett av de negligerade barnen... (Om tekniken är med mig?)


Ganska söt om jag får säga det själv! :-) Och nej, det är inte min dubbelhaka i bakgrunden, men det kunde det varit...

Kommentarer
Postat av: K

Det är väl förmodligen min dubbelhaka antar jag... hmpf

2009-02-17 @ 10:19:05
Postat av: mimmi

Naaaaw! såå söt! smälter med dom ögonen kan den sötnosen nog charma till sig de mesta ;)



jag hade bara sett något litet och snabbt gällande 8ling mamman,men nu var ja tvungen och läsa....HERREGUD! håller med dig! Hon har ju dessutom 6barn hemma redan...tycker att en människa som hon borde tvångssteriliseras! att de kan va så lätt i LA att bli inseminerad...!?!



He He He...sluta gnälla och planera fler barn ni inte tänker ta hand om? He He He



2009-02-17 @ 12:25:43
URL: http://mimmilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0