Förkylningshelvete

Nu är storebror förkyld också. Det är ett jävla helvete för att tala klarspråk. Han är ju vanligtvis en glad kille, men med sina små trotsutbrott, de hör ju till åldern. Men med förkylning i kroppen så blir hela han till ett stort NEJ. Han kinkar och skriker om allt, kastar saker i golvet, vill ha vatten, vill inte ha vatten, vill leka lego, vill inte leka lego och så vidare i all oändlighet. Och om jag begår dödssynden att säga nej till någon förfrågan (och det händer!) kan han skrika i evighet. I vanliga fall kan jag bemöta de där trotsutbrotten med "CSN-telefonist-metoden", dvs "jaja, det blir nog bra det". Men nu är det bara för mycket och jag vill bara gå härifrån.

Så jag tänker på något annat och startar datorn. ;-)

Igår målade jag alla snickerier i G´s nya rum (förutom fönstret, för det hade jag glömt slipa) och sen taket, så nu är det nära. Ska ta kort, men måste ha K till hjälp att stoppa in korten i datorn... (Patetisk teknikmupp, jag veeeeet!) K ska hämta tapeterna i eftermiddag och tapetsera i morgon, första gången utan sin pappa som hjälp. Jag kommer nog få lära mig många nya svordomar... :-D

Nu ska jag gå med HUMÖRET till pottan.


Kommentarer
Postat av: mimmi

he he aj aj aj då...inte illa.. he he måste erkänna att jag e så bebissjuk för tillfället så tom förkylningen med dess jobb låter gulligt :D he he he...

CSN -telefonist-metoden? den va ny! ha ha ha



ja,,då får du ett utökat svordomsförråd innom kort då ;) har själv sysslat med sånt där idag,målat tak, tapetserat upp tapet väv, spacklat o slipat... he he kan erkänna att jag är "som en hel karl" när de kommer till sånt där :s "fast då med en kvinnlig toutch" ;) längtar efter bilder :D oooo ja!, jag vet att jag varit kass på att lägga ut bilder på min blogg, o även inlägg på sista tiden...morr,spott,FRÄS på vår dator! har istället roat mig med att designa bloggarna lite.

men om du vill kan jag hjälpa dig "pimpa" din blogg. men då blir de lättast om jag kan prata med dig via msn, där jag antingen kan vägleda dig eller ändra åt dig. jag har länkar så du kan få massa gratis grejjer till din blogg, tex,en klocka,fler besökare,tester,dagens namn,lite bling bling,bakgrunder & MM. jag går ju hemma hela dagarna så jag tycker bara de skulle vara kul att kunna få hjälpa till. om vi isf ska "mötas" via msn kan du bestämma tid/när. min msn adress är: shark[email protected]

2009-02-27 @ 18:18:33
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: mimmi

he he nu glömmde ja ju! :D du som e antagligen en lika stor godisknajkaje som jag,,har fått tag på något där man får gratis godis rakt ner i brevlådan :D

2009-02-27 @ 18:46:00
URL: http://mimmilicious.blogg.se/
Postat av: Kattgalenmamma

Är helt säker på att jag svarade dig i lördags, men inget svar här... Jag har inte msn, vet knappt vad det är erkänner(hotmailadress har jag ju, men hur blir det msn??). När dopet varit och jag har lite tid vid datorn igen ska jag fråga K om det går att skaffa msn till mig, måste ju utvecklas!

2009-03-02 @ 13:39:26
URL: http://kattgalenmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0