Donator är inte samma sak som pappa!!!!

Aftonbladet (och halva Sveriges befolkning?) har tydligen svårt med begreppen. Enligt den här artikeln är det en tjej i USA (var annars) som stämmer sin pappa för hans bristfälliga sperma... Men läser man artikeln så är det spermabanken och DONATORN som de stämmer.

En donator är inte en pappa. En donator ger en del av sig sjäv, men väljer inte själv att skaffa barn, därför är han bara donator. En pappa väljer att skaffa barn (och tar oftast ansvar för den). STOR skillnad och skitviktigt när man har två barn som inte har någon pappa, då vill man inte att någon ska komma och lura i dem att det finns en man ("pappa") som vill ta hand om dem "någonstans där ute". Det finns det inte. Det finns (i vårt fall) två närvarande mammor, punkt slut.

Jämför med att jag ger bort min ena njure till min brors fru. Jag blir inte min brors fru för det, jag är jag och har bara delat med mig av min kropp för att hjälpa någon annan, jag kommer inte att kliva in i hennes liv och ställa krav hur hon lever sitt liv etc. Donation, inte något känslomässigt engagemang.

(Ja, det behövs en mans och en kvinnas gener för att skapa ett barn, men det gör dem inte till föräldrar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0